Sutomore: părți pozitive

Am vrut să scriu despre Sutomore un singur articol, credeam că n-am prea multe de zis și apoi s-a transformat în ceva super lung, deci am hotărât să-l împart în două. Pentru că am atât lucruri bune de zis despre experiența noastră aici, cât și lucruri negative (despre stațiune în special), am decis că acesta e cel mai bun criteriu prin care pot despărți cele două articole. Și pentru că îmi place să încep într-o notă pozitivă, azi vă voi spune despre ce mi-a plăcut.

Am mai povestit despre faptul că alegerea stațiunii de la mare în care aveam să stăm cel mai mult nu a fost ușoară și am cam luat-o în grabă și sub influența oboselii (și un pic al panicii, de ce să nu recunosc). Mi-am anulat vreo 3 rezervări până am ajuns la Sutomore. N-am știut prea multe lucruri despre acest loc, știam doar că au plajă și că e destul de ieftină și criteriile acestea au fost de ajuns pentru mine, deși probabil nu ar fi trebuit să fie.

Cazarea a fost unul dintre motivele principale pentru care am ales Sutomore și per total aș încadra-o la părți bune. Am găsit apartamentele Matkovic Lux pe booking și combinația de poze plus un preț super acceptabil mi-au luat ochii, așa că am făcut rezervarea pentru 6 nopți. Despre ele pot să vă spun că arată foarte bine din punct de vedere estetic (pozele de booking sunt 100% realiste) și a fost super curățenie când am ajuns. Dezavantajul la apartamente de genul acesta comparativ cu un hotel este că nu-ți face nimeni curățenie, dar nu-i chiar sfârșitul lumii. Am avut wi-fi ok, aer condiționat care funcționa foarte bine, singurul lucru care nu mi-a plăcut e că venea aerul fix peste noi (era pe peretele din fața patului), tv cu cablu și multe programe (în engleză, yey), duș cu apă caldă constant, baia în general foarte mare ceea ce mi-a plăcut, o bucătărie mică în care am folosit frigiderul (din păcate congelatorul nu prea putea fi folosit că era plin de gheață) și câteva boluri/pahare și o terasă frumoasă cu uscător pentru haine. Mi-ar fi plăcut să aibă în primul rând uscător de păr, căruia chiar i-am simțit lipsa și ar fi fost fain niște umerașe în dulap și o veioză lângă pat, dar lipsa lor nu m-a deranjat așa tare. Check-in-ul a fost foarte ușor pentru că doamna care ne-a așteptat știa perfect engleză, în restul zilelor a rămas o doamnă care nu știa deloc (dar măcar era de treabă).

Bedroom

Bathroom

Air Conditioning And TV

Kicthen

Terrace

View

Foarte aproape de apartament aveam un supermarket mare, ceea ce a fost bine, iar distanța până la plajă e cam de 5-10 minute de mers pe jos, care la început mi s-a părut mult, și apoi m-a bucurat (zona cu plaja ar fi fost multe prea gălăgioasă, nici aici n-a fost liniște totală, dar clar mult mai bine decât ar fi fost chiar în centrul distracției). Nu e un drum abrupt ca în Cavtat, se poate merge destul de lejer pe jos, în plimbare și dus, și întors.

Despre prima zi vă voi povesti în episodul viitor, deci cred că vă puteți imagina un epic fail, dar în următoarele ne-am schimbat puțin strategia și din fericire am reușit să ne salvăm restul zilelor de stat la mare. Dimineața ne-am trezit devreme, am ajuns la plajă în fiecare zi la 7, chiar înainte de băieții cu șezlongurile, ne-am căutat o plajă mai ok. Muzica se auzea doar în surdină (și era muzică mai de radio, așa), plaja curată, umbrele mari și măsuță între șezlonguri, ne-am pus întotdeauna în rândul 2 sau 3 și a fost destul de ok. Cel puțin timpul petrecut la plajă a devenit plăcut. Am citit foarte mult, ne-am bronzat, ne-am răcorit în apă, pot să zic că ne-am simțit destul de bine și ne-am odihnit. Chiar lângă plaja asta era și un supermarket mic de unde ne luam apă și un restaurant cu terasă, Montenegro 8, nu neapărat wow, dar decent, servire amabilă și cel mai important aveau o baie curată. Am venit destul de des aici să bem o cafea, un suc, sau să luăm prânzul.

Plaja din Sutomore e jumătate nisip, jumătate pietricele. Intrarea în apă este destul de abruptă, nu poți merge până departe. Noi am avut papuci de apă și a fost ok, am văzut că ceilalți nu prea purtau, probabil erau obișnuiți cu pietrele, eu am încercat o dată să intru desculță și a fost super incomod. Apa e foarte sărată și destul de rece, chiar și în august. Puteai să faci baie în ea, în unele zile destul de normal, în altele nu puteai sta mult odată. Plaja e înconjurată de munți, ceea ce e destul de fain.

N-am petrecut foarte mult timp în stațiune să mâncăm la restaurante, dar am fost la vreo două în special la prânz și pot spune că ai șanse să găsești mâncare ok la prețuri mici. Zic ok pentru că nu a fost nimic să mă dea pe spate sau măcar să merite să fie menționat, dar e bună la gust și nici nu te îmbolnăvești de la ea. În general în toată Serbia și Muntenegru am avut parte de mâncare bună. Peste tot sunt felii de pizza mari, standarde italienești, cu prețuri între 80 de cenți 1,5 euro. S-ar putea să mă repet, dar 3 globuri de înghețată (gelato) erau 1 euro. În alte cuvinte, n-am murit nici de foame, nici de poftă.

Desigur, au fost și lucruri care nu mi-au plăcut, dar urmează în partea a doua. Serile nu mi le-am mai prea petrecut în stațiune, ci în cele din jur (din fericire e foarte aproape de Bar, care e de vis). Poate m-aș mai întoarce la mare în Muntenegru, dar sigur nu aș mai sta în Sutomore.

12 thoughts on “Sutomore: părți pozitive

1. La ce povestesti, nu cred ca as fi fost in stare sa intru in apa. Dar Doamne, ce loc frumos! Cred ca faceam sute de poze la ce peisaje frumoase vad. Oh well, I like pictures…a lot! 😀

1. Nu a fost chiar asa rau in apa, mai ales ca am fost pregatita pentru conditiile astea, sigur ai fi intrat macar de cateva ori :)) Ce-i drept, eu stau departe de mare si mi-e dor de ea tot timpul.

La plaja a fost mai rarut cu pozele ca nu prea mi-a inspirat incredere sa-mi iau aparatul foto sau telefonul dupa mine. Doar in ultima zi l-am luat, si atunci am intrat pe rand in apa.

1. E frumos Muntenegru ca si aspect, dar din pacate nu la toate capitolele stau la fel de bine 🙂 Eu in Sutomore sincer nu m-as mai intoarce, sunt alte statiuni care-s mai faine. Dar o sa vezi articolul viitor :))

2. Am aruncat un ochi pe Booking si-am ramas uimita, aparatamentele chiat sunt suuper misto, arata excelent si ma bucur sa aud ca sunt si foarte curate. Plus ca privelistea de la balcon e minunata! 🙂

Mie una imi place peisajul asta de mare si munte in acelasi loc, in Bulgaria am vazut acelasi lucru, dar nu se compara. E mult mai frumos ce vad in pozele tale. Si in Nisa plaja era plina de pietre, dar pietre mari in adevaratul sens al cuvantului de nu putea sa stai intinsa pe spate pe prosop, insa intrarea in apa era lina, cu nisip fin pe fundul marii.

Astept si citesc si care au fost parile mai putin bune, aparent, nu ai putea zice ca exista si asa ceva. 😀

1. Sincer mi-a fost frica ca aspectele negative o sa copleseasca, de aia am inceput cu cele pozitive :))))

Intr-adevar, combinatia de munte si mare e spectaculoasa, desi asta ar fi zona in care se vede cel mai putin, sa vezi in Kotor cum e.

3. Ce modern si dragut e apartamentul, inteleg perfect de ce te-ai indragostit de el si ai facut rezervarea.

Si la Marea Ionica intrarea in apa era destul de abrupta, lucru care pe mine nu ma incanta deloc. Chiar daca stiu sa inot eu nu ma aventurez niciodata in larg acolo unde apa este foarte adanca. Plajele cu pietre mai mari, pietroaie adevarate nu ma atrag. Daca pietricelele sunt micute, cum am avut la Lichnos Beach de ex, e chiar fain ca scapi de nisipul enervant care se lipeste de tine. Pe fundul marii prefer sa fie nisip insa. Nisip fin de tot. 😀

1. Mie imi place foarte mult sa ma plimb cu picioarele in nisip acolo pe malul marii. Aici nu am prea putut.

Am mai fost pe plaje cu pietre si in Turcia sau Croatia, le prefer pe cele cu nisip, dar nu ma deranjeaza extraordinar de tare daca-s cu pietre. Singura problema e ca fiind mai putin spatiu in mare unde sa fie apa la un nivel ok, e mai aglomerata parca.