Summer Trip 2015 – Cavtat și Dubrovnik

Nu avea cum să fie un road trip de vară dacă nu ne-am fi oprit și la mare. Aveam multe opțiuni în privința asta, însă după ce m-am gândit bine mi-am dat seama că îmi doream foarte mult să vizitez Dubrovnikul, și nu doar pentru că sunt fan Game Of Thrones. Am căutat însă pe net cele mai bune opțiuni și până la urmă am decis să ne cazăm în Cavtat, un orășel din apropiere și în Dubrovnik să facem doar o excursie de o zi.

Pe drumul de la Plitvice la Cavtat trebuie să treci și pe o porțiune de 8 km de Bosnia Hertzegovina. Am ajuns la graniță și ni s-a cerut la verificat cartea verde. Surpriză, nu aveam asigurare pentru Bosnia. Marian s-a făcut pur și simplu că nu înțelege, noi ceilalți 3 am tăcut chitic, așa că până la urmă grănicierul, frustrat că nu avea cu cine se înțelege, ne-a lăsat să trecem.

În Cavtat am ales Apartments Miljanic, tot un fel de pensiune. Am primit un apartament la etaj și am fost super entuziasmată în primul rând de faptul că aveam balcon cu vedere la mare, lucru pentru care am fi plătit scump într-un hotel. Mi-a plăcut foarte mult apartamentul, cred ca a fost preferatul meu din toată excursia (nu e însă general valabil și pentru ceilalți). Două camere cu paturi duble, o bucătărie drăguță, o baie cu apă caldă în permanență (clar cel mai bun duș din toata vacanța) și un balcon cu vedere superbă, plus o masă și patru scaune. Singurul lucru negativ e că mașina de spălat și fierul de călcat erau disponibile la cerere, dar n-am reușit nicicum să dăm de proprietara noastră să le cerem. Pozele sunt de pe booking.

În prima zi am hotărât să mergem la plajă. Distanța de la apartament până la plajă ar fi putut fi parcursă și pe jos, dar urcușul înapoi era groaznic, așa că am hotărât că e mai ok cu mașina. Am avut noroc de fiecare dată să găsim locuri de parcare, lucru nu foarte ușor în Cavtat. Am ajuns pe plajă înarmați cu rogojini și izoprene, pentru că știam că plaja e cu pietre, ca să descoperim că erau șezlonguri de închiriat. Așa că ne-am luat niște șezlonguri, ne-am pus în picioare papucii de apă (obligatorii aș zice eu) și ne-am bălăcit cât am putut de mult. Apa era foarte caldă și curată și îmi pare rău că n-am o poză făcută într-un moment mai prielnic, cu soare, să vedeți ce peisaj minunat aveam în fața ochilor. Oricum, apa a fost minunată, dar n-am apucat să stăm pe cât de mult am fi vrut, pentru că a început să se întunece. Ne-am retras la o terasă acoperită din zonă, unde am mâncat un pește (biban) foarte proaspăt cu zucchini umpluți. A urmat o ditamai furtuna, așa că ne-am întors la apartament să ne odihnim.

A doua zi am luat-o spre Dubrovnik. Am prins o vreme incredibil de frumoasă și am luat feribotul, pentru că părea cea mai bună opțiune (nu cu mult mai scump decât autobuzul, dar nu la fel de aglomerat și mult mai ieftin decât parcările). Drumul a durat cam 45 de minute și ne-a lăsat fix în orașul vechi. De aici ne-am luat un Dubrovnik card de o zi, care a venit la pachet cu o hartă și un ghid. Dubrovnik cardul vine în 3 variante: 1 zi, 3 zile și 7 zile. Include intrarea gratuită pe zidurile cetății și la câteva muzee și pe mijloacele de transport în comun din oraș. La fața locului cel de o zi costă 150 kune (aproape 90 lei), online ar fi fost 130 kune dar erau mai puține locuri de unde îl puteam ridica și n-am vrut să ne riscăm. Având în vedere că un bilet pentru ziduri costă 100 kune, aș zică că merită cardul în măsura în care vizitați aproape toate muzeele de pe listă (lucru pe care noi l-am făcut).

Orașul vechi din Dubrovnik e absolut fascinant, cu străduțe vechi și strâmte și multă lume. Am găsit un fel de candy shop unde ne-am luat o pungă de dulciuri oversized și am vizitat apoi câteva muzee unde nu am avut voie să facem poze. Rupe Ethnographic Museum este un muzeu pe 3 etaje, unde poți vedea pe rând casele tradiționale de la sate în Croația (foarte asemănătoare cu cele de la noi), agricultura și tradițiile și la ultimul etaj hainele și acesoriile tradiționale. Rector's Palace care include și Cultural Historical Museum are mai multe etaje și încăperi și poți vedea tot felul de lucuri interesante, de la dormitorul și biroul rectorului, la tablouri și obiecte de artă din secolul XVI, o închisoare, o farmacie, o colecție de îngeri și fotografii din război. Maritime Museum, după cum îi spune și numele, e un muzeu despre nave, cu tot felul de machete și fotografii, Natural History Museum e despre fauna din Dubrovnik și conține animale împăiate, de la țestoase uriașe la păsări și pești. Marin Drzic House este muzeul dedicat celui mai faimos (cred) scriitor croat, însă cum noi nu îi știam operele nu am simțit că ne este adresat. Am mai intrat și în două biserici, catedrala și încă una, dar nu m-au prea impresionat.

Însă de departe cele mai interesante de vizitat sunt Zidurile Cetății. Practic ele înconjoară orașul vechi pe care îl poți vedea de sus din toate perspectivele. Include mai multe fortărețe și turnuri și traseul complet ne-a luat cam 3 ore (cu mici opriri, bineînțeles).

După ce am terminat de vizitat tot ce ne-a interesat, ne-am reîntors în Cavtat, unde am mai prins o baie scurtă în mare (apa era foarte rece deja) și apoi am rămas acolo până la apus. Din fericire în Cavtat soarele apune în mare, deci nu mai e nevoie să te trezești la 6 dimineața să vezi răsăritul. Apoi am descoperit o altă terasă, Pizzeria Desetka, cu vedere la mare, servire excelentă, mâncare bună și prețuri… să zicem decente pentru zona asta. Mie nu mi-era foame așa că am încercat doar o ciorbă de pește. Ultima zi ne-am trezit de dimineață cu speranța că vom prinde o zi întreagă de plajă și mare. A fost o zi de care am avut nevoie, dar din păcate n-a fost chiar întreagă, pentru că pe la 16:00 a început iar să plouă, dar tot am stat vreo 8 ore, deci a fost ok. Ne-am oprit la aceeași terasă determinați să gustăm niște fructe de mare. Eu și Marian am împărțit un aperitiv numit fish platter, care conținea midii, ceva scoici mai mici, creveți și ceva pește mic sărat (sardine poate?). Am vrut să încercăm și stridii, dar nu aveau. Pentru felul principal Marian și-a luat un calmar la grill și eu gnocchi cu fructe de mare și ciuperci. Pe de o parte a fost foarte bun, pentru că s-a simțit că toate erau proaspete și bine gătite, însă personal am avut senzația că ciupercile nu-s chiar combinația ideală pentru fructele de mare. Ah, iar la desert toți au mers pe un semifreddo, însă eu am vrut să reîncerc un vechi prieten de-al meu care în România s-a demodat de vreo 15 ani și anume banana split.

M-aș mai întoarce în Croația la mare, pentru că mi-a plăcut foarte mult. Deși plaja avea pietricele, intrarea în mare nu mi s-a părut la fel de abruptă ca în Turcia de exemplu. Iar ca peisaj pe care îl vezi din apă, clar a fost pe locul întâi. Dubrovnikul e absolut superb și merită văzut măcar o dată în viață.

2 thoughts on “Summer Trip 2015 – Cavtat și Dubrovnik

1. Foarte simpatic apartamentul din Cavtat. Imi place foarte mult, cred ca prin zona sunt locuri nice de cazare. Cate nopti ati stat in el?
    Hm, eu nu am avut posibilitatea pana acum sa-mi calc hainele in hoteluri. Parca zicea ceva de genul cand am stat in Praga, dar nu am vazut niciun fier de calcat in apartament. De fapt nici macar nu visez la asa ceva, ma rog sa nu mi se sifoneze lucrurile prea tare si…cam atat.
    Sa stii ca si mie mi se pare super tare sa ai balcon cu vedere spre mare. Visez la asa ceva, mi-as fi dorit sa avem hotelul pe plaja la Sunny Beach, dar costa putin mai scump si mai era si cu all inclusive si noi ne-am decis spre ceva super ieftin.
    In general eu nu strang bani pentru concediu. Nu am un salariu care sa-mi permita asta asa ca ma orientez spre super oferte. Iar cu mancarea nu e o problema ca in vacanta, daca locul e magic, ultimul lucru la care ma gandesc e ea. :)) In niciun caz nu intru in restaurante fancy. Poate o data de doua ori pe sejur in localuri mai accesibile unde se mananca bine(cum s-a intamplat la Praga) si doar o masa/zi.
    Cat sa gust din preparatele traditionale ale locului. Dar in Croatia am avut micul dejun inclus, iar restul din traista.

Cat despre Dubrovnik ce sa spun? I-am dedicat si eu un articol si evident ca mi-a intrat la sufet din prima clipa in care l-am zarit. Ce m-a bucurat a fost faptul ca pe zidurile Sozopolului m-am simtit ca in Dubrovnik. Doar ca in Sozopol era si mai frumos pentru ca era…ca acasa. Eram la marea mea, la Marea Neagra.
    Nici in Dubrovnik si nici in Sozopol nu am petrecut o zi intreaga. Din pacate. In Sozopol am fost pe cont propriu si cu toate astea nu am reusit sa raman mai mult de 4 ore. O sa povestesc totul pe blog cat de curand. 😛

1. Am stat 3 nopti in el, cea mai lunga perioada din toata vacanta asta :)) Am vrut sa prindem si noi macar doua zile de plaja.
      Fier de calcat am gasit in majoritatea apartamentelor in care am stat, fix in asta nu era :)) Teoretic puteam sa-l cerem de la proprietara, dar nu am reusit sa dam de ea nicicum, si cand a trebuit sa-i platim am sunat-o ca sa o gasim.
      Vederea la mare e intr-adevar super scumpa in hoteluri, eu am prins doar partiala pana acum. Insa in alte tipuri de cazari (apartamente, pensiuni, vile) e mult mai usor sa prinzi o vedere faina la pret acceptabil.
      Tin minte articolul tau despre Dubrovnik 🙂 Noi am stat destul cat sa vizitam tot orasul vechi, dar in afara nu am iesit, nu stiu daca mai era ceva interesant de vazut.
      Astept articolul tau cu nerabdare 🙂