Roma – Street Food, Piazza Navona, Napoleon

Pentru ultima zi în Roma nu am avut nici un plan, ci ne-am gândit doar să ne plimbăm pe străzi fără stres și să vedem eventual lucruri pe care le-am mai avut pe listă și nu am apucat în zilele precedente.

Prima oprire a fost la o cafenea unde am cerut un cappuccino. M-a întrebat dacă mare sau mic, eu am zis mare, dar nu m-am așteptat niciodată la asta:

Mi-am luat deci doza de cofeină și ne-am îndreptat spre Piazza Navona. Nu apucasem să o vedem până acum, dar nu m-am așteptat neapărat la ceva impresionant. Însă era o sâmbătă dimineața cu mult soare, așa că am ajuns aici și era plin de oameni și artiști și o amosferă superbă care ne-a înviorat.

Destinația noastră principală însă era un loc unde să ne luăm micul dejun. Voiam să încercăm un street food specific Romei și așa am ajuns la Da Simo Pane e Vino. A fost o experiență extrem de interesantă. Am povestit cu vânzătoarea/bucătăreasa, cred că era și proprietara, care ne-a explicat că acesta este un nou concept de street food, unde se ia mâncare gătită (erau tot felul de tocănițe, cărnuri, lasagna etc.) și se pune într-un panini. Locul era foarte mic, vreo trei mese afară, pe o străduță lăturalnică, dar drăguț aranjat. Eu mi-am luat un panino cu chiftele în sos roșu (chiftele mari, italienești) și vinete, iar Marian un fel de tocăniță cu mai multe cărnuri în sos alb și spanac. Ni le-a tăiat însă în două să le putem împărți și au fost delicioase.

După ce am mâncat și am putut să ne concentrăm și pe alte lucruri, ne-am hotărât să vizităm Muzeul Napoleonic care se afla în apropiere. Muzeul perfect de vizitat într-o plimbare de sâmbătă dimineața, pentru că e relativ mic, dar foarte drăguț și intrarea e liberă. Deși când zicem Napoleon îl asociem pe împărat cu Franța, acesta a avut o relație puternică cu Roma (pe care a ocupat-o și și-a dorit ca fiul său să o conducă). Toată colecția de aici a fost donată de un strănepot de-al fratelui lui Napoleon și e reprezentată de tot felul de piese de mobilă, artă, portrete și chiar haine de-ale lui Napoleon și ale familiei sale.

3 thoughts on “Roma – Street Food, Piazza Navona, Napoleon

1. Ti-am citit tot jurnalul cu impresii din Roma si vreau sa-ti spun ca a avut un asemenea impact asupra mea incat am inceput sa visez noaptea ca ma aflu in Cetatea Eterna. Nu stiu de ce, dar de atunci numai Roma am in cap. Vad peste tot numai vegetatie mediteraneana, numai ruine si arhitectura tipic italiana. :))

Ar fi frumos sa ajung macar o data in viata acolo. 🙁

1. Eu zic sa te interesezi un pic, mie mi s-a parut ca Roma e o destinatie foarte accesibila si din punct de vedere al preturilor, cel putin comparativ cu alte orase europene in care am fost. Si avionul pana acolo e la fel de ieftin daca pandesti o oferta buna.

Ma bucur ca ti-au placut articolele, mai am unul de scris 🙂