Madeira de Vest

Mi s-a facut dor de vacanta si m-am gandit sa revin cu un post despre Madeira. Mai ales ca pana acum am povestit mai mult despre Lisabona. In Madeira sunt atat de multe lucruri de facut, incat nu cred ca apuci sa le faci intr-o singura vacanta (cel putin nu una de 7 zile). Prin Funchal, unde stateam noi, erau zeci de agentii de turism cu oferte de tot felul, cu excursii, plimbari sau alte lucruri interesante de facut pe frumoasa insula. Cum si Funchalul e destul de mare si noi l-am cam strabatut pe jos, plus ca am vrut sa ne pastram si zile la plaja si la baie, ne-am luat o singura astfel de excursie. Atat la sugestia agentului, cat si pentru faptul ca excursia asta ocupa cea mai mare parte din insula, am hotarat sa ne dedicam o zi intreaga Madeirei de Vest.

Asadar, intr-o marti dimineata ne-am urcat intr-un microbuz alaturi de inca vreo 10 francezi, plus soferul care era si ghidul nostru, un om tare simpatic si glumet, care vorbea fluent si in engleza si in franceza. Mi-ar placea sa va pot arata in timp ce povestesc sutele de poze pe care le-am facut, pentru ca toate-s deosebite si mi-a fost greu sa selectez, dar o sa ma multumesc cu cateva peisaje "cheie".

Prima noastra oprire a fost Pico da Torre, un fel de viewpoint, la 205m, unde aveam o frumoasa priveliste catre Camara de Lobos, un fel de sat de pescari din cate am inteles. Aici, si pe drumul pana aici, am vazut si zona "agricola" a Madeirei, care e facuta pe terase, plina cu bananieri si in unele zone vii (de unde se culeg strugurii pentru vinul de Madeira).

De aici, am urcat pe munte. Am facut o multime de poze din microbuz, pentru ca privelistea iti taia respiratia.

Cum ziceam, am urcat pe munte, direct prin zona cu nori. Nu va pot descrie senzatia, pentru mine cel putin a fost ceva unic. Am coborat apoi in Ribeira Brava, o zona frumoasa la ocean, cu piscine naturale si o bisericuta frumusica. Cel mai frumos mi s-a parut faptul ca muntele era foarte aproape, iar daca te uitai intr-o parte erai pe plaja, daca te uitai in partea opusa erai la munte. Aici am facut o oprire de cam jumatate de ora, timp in care ne-am plimbat putin pe langa ocean si am vizitat bisericuta respectiva.

Am vrut sa trecem si prin Ponta do Sol, n-am putut ca era inchis drumul. Asa ca am urcat din nou pe munte, spre Paul da Serra, care se afla la o altitudine de 1500m. Din nou, drumul pana acolo a fost incantator, am vazut paduri si multe multe flori, galbene sau mov. Chiar ne-am oprit intr-o intersectie in varful muntelui, care era plin cu flori mov, asemanatoare cu lavanda, dar nu stiu ce erau de fapt. Din nou ne aflam printre nori si nu se vedea mai nimic la cativa metri in fata. Iar apoi am coborat si am facut un "Levada walk" de jumatate de ora. "Levada" sunt numite niste canale ale lor, facute de ei, ce trec prin munte. Levada walks sunt destul de populare prin Madeira (practic e o plimbare de-a lungul acelui canal), care au grade diferite de dificultate, de la cele scurte de jumatate de ora, la lungi si foarte lungi, pana la 13 ore. Noua ne-a placut mult plimbarea, sus pe munte aerul e foarte racoros (dar nu rece, adica eu n-am inghetat de frig cu pantaloni scurti si tricou), si cum mergi de-a lungul unei ape curgatoare, practic mergi tot timpul in jos, chiar daca nu-ti dai seama, deci nu e obositor deloc. Insa iar e o senzatie unica sa te stii pe munte, sa nu vezi absolut nimic in jos din cauza norilor, si practic toata vizibilitatea se reduce la drumul din fata.

Dupa ce am ajuns din nou la microbuz, care ne astepta pe partea cealalta , am luat-o spre Porto Moniz. Ne-am oprit putin sa-l vedem si de sus si, dupa cum puteti vedea, a meritat.

Porto Moniz se afla in nord-vestul insulei, dupa cum vad eu pe harta s-ar putea sa fie cel mai nordic punct al Madeirei. Aici oprirea a fost ceva mai lunga, de vreo doua ore cred. Francezii s-au oprit sa manance, noi ne-am oprit doar scurt la o terasa sa ne potolim setea cu o cola, iar in restul timpului am descoperit frumosul orasel. Nu regret deloc decizia asta, am vazut atat de multe lucruri frumoase, ca am impresia ca francezii chiar au iesit in pierdere la faza asta. Pe langa privelistile superbe, am descoperit tot felul de pesteri, drumuri prin stanci, podulete, si alte mici "comori" care ne-au incantat aparatul foto. Am gasit chiar si un Acvarium, dar n-am intrat de frica ca nu o sa avem timp. Piscina naturala de aici arata atat de bine, ca am luat inclusiv in considerare optiunea ca data viitoare sa ne cazam aici.

E greu prin atat de putine cuvinte si poze sa descrii un paradis, trebuie sa va imaginati ca absolut fiecare milimetru din Madeira ne uimea, de la ocean, la munte, la vegetatie… chiar si drumul propriu-zis, privelistea din microbuz, e incomparabil cu orice am vazut vreodata.

Apoi am trecut prin Seixal. Prin apropiere, ne-am oprit si sa vedem o cascada, care din cate am inteles e cea mai faimoasa de pe insula si e denumita "Voalul Miresei". Cu ocazia asta am aflat ca noi prinseseram Madeira intr-o perioada destul de secetoasa, nu mai plouase demult, asa ca si cascada era ceva mai subtirica decat de obicei, dar tot impresionanta.

Urmatoarea noastra oprire a fost Sao Vicente. Acest mic orasel, nu doar ca este construit in interiorul unui vulcan, dar este si cea mai bogata localitate de pe insula. La aproximativ 3500 de locuitori, are 4 banci. Un orasel micut, dar foarte ingrijit, iar in centru se afla o mare biserica. Am inteles ca aici pot fi vizitate si niste pesteri foarte interesante, noi n-am mai facut asta. E interesant sa fii inconjurat de munti.

Ultima noastra oprire in aceasta excursie de o zi a fost Encumenada, din nou pe munte, la 1007 m. Tot un viewpoint, adica nu o localitate in sine, ci pur si simplu un loc de unde ai parte de niste privelisti extraordinare. Muntii plini de verdeata si "imbracati" in nori.

Dupa care ne-am intors in Funchal. Cam asta a fost excursia noastra de o zi, ce a durat undeva in jur de 8 ore. N-a fost ieftina (desi am mai negociat noi pretul un pic), de fapt a fost cea mai mare extravaganta a noastra in luna de miere, insa n-am regretat nici o secunda. Am vazut niste locuri unice pe care nu o sa le uitam niciodata, iar pozele si amintirile valoreaza milioane.

O sa incerc sa urc poze mai multe si mai bine vizibile pe pagina de Facebook a blogului.

6 thoughts on “Madeira de Vest

1. Pingback: Funchal
  2. Fantastic!Imi cer voie sa postez blogul meu despre Madeira ,in completare,nu mi-am dat seama ca sunt si turisti romani atat de impresionati.Eu locuiesc in Funchal…desi in ultima vreme regret…
    Deci,cine vrea mai multe fotografii cu Madeira poate vizita exploremadeira.blogspot.pt.

3. Pentru Marian:
    Insula Madeira este frumoasa si inca in topul turistilor.Este foarte greu sa te afirmi ca valoare dar este raiul restaurantelor desi de o forma rudimentara,grosiera…Daca apuci sa iti faci un locusor ,e bine…Am cunoscut barmani care au lucrat 5 ani in acelasi loc,tata si fiu,stiu ca sunt fete care stau la usa restaurantului sa bage clienti fac 700-800 pe luna in conditiile in care eu am cazut de la 1000 la nimic in constructii.Bucatari romani valororosi care fac 2000 intr-o tara in plina criza,oricum privesc peste ocean(America) ….Trec mereu croazierele pe aici au un port nou care ii primeste ca la aeroport…Ce sa spun,cine poate,oase roade.