Jurnal de weekend

Ne-am intors dupa scurta noastra excursie de weekendul asta. Despre drumul inspre Campulung nu am sa va povestesc foarte multe, deoarece ne-am imbarcat in masina pe la ora 5 dimineata, cu vreo 4 ore dormite, asa ca dupa ce am trecut de Sighisoara m-a cam luat somnul. De acolo am adormit sprijinita de umarul lui Marian, cu scurte pauze de trezire cand ne opream pe la o benzinarie sa mancam un sandvici.

Singura perioada in care am ramas cu ochii deschisi a fost dupa ce am trecut de Brasov, locatie pe care am vazut-o de multe ori pana acum, dar oricat de des as vedea muntii sau marea, tot nu ma pot satura de unele privelisti. O singura oprire de "cascat ochii" am facut, in zona Rucar.

Am ajuns la destinatie pe la ora 11 jumate, ne-am cazat, am stat pe terasa pensiunii pana ni s-au eliberat toate camerele (undeva pe la 14) si apoi somn de voie. Iar cand ne-am trezit, am mers la nunta pentru care veniseram pana acolo. Asadar, nu va pot povesti prea multe despre Campulung, ca n-am vazut mare lucru din el, decat centrul. Pare un orasel mic si foarte viu. Poate mi s-a parut asa pentru ca-i vara si studentii sunt plecati din Cluj, deci pe aici e mai liniste decat de obicei.

Cel mai spectaculos de departe a fost drumul de intoarcere. Ne-am hotarat sa o luam pe Transfagarasan, pentru ca trei dintre noi (din patru cati eram in masina) nu mai fuseseram niciodata. Prima noastra oprire a fost barajul Vidraru. Superba locatie, mai putin un aspect: semnul ala cu "Ceresit" care strica tot peisajul (se vede mic in prima poza, din fericire in poze prea mic sa deranjeze, in realitate e imens).

Am urcat in continuare pe Transfagarasan si credeti-ma ca la un moment dat mi s-a facut pielea de gaina, si nu de la frig. Ma bucur sincer ca inca mai exista locuri atat de frumoase in Romania, sa imi pot incanta si eu privirile fara sa zbor 12 ore cu avionul. Si ma refer la locuri frumoase pe care nu le-am vazut inca. Am mai facut o oprire la cota 1690, la ceva cascada.

Ultima oprire, la cota 2034, Lacul Balea. Breathtaking. Intr-o parte lacul, in cealalta parte muntii si soseaua curbata care se vede foarte interesant. Aici am stat putin mai mult, ne-am asezat sa admiram peisajele, am mancat porumb copt, halvita si mure si mi-am imaginat cum e sa te cazezi la pensiunile de acolo si sa te trezesti in fiecare dimineata cu o astfel de panorama. Poate o sa incerc odata. Ah, si am vazut niste acadele rosii in forma de cocosi care mi-au adus aminte de copilarie… ne aducea bunica, dar in forma de iepurasi. Nu stiu ce denumire au, stiu doar ca imi placeau mult. Nu credeam ca mai exista undeva. Am vrut sa-mi cumpar unul, dar mi-am dat repede seama ca ma vor durea dintii ingrozitor dupa si am vrut sa ma salvez de la tortura.

Daca planificati o plimbare prin tara, neaparat de bifat Transfagarasanul pe lista de "vizite". Merita.

2 thoughts on “Jurnal de weekend

1. Servus…
    superb… am fost intocmai prin acele locuri acum o saptamina… e un drum care merita facut de citeva ori pe an, mu in graba, pentru respiro, dincolo de toate impedimentele… 🙂

Toate cele bune!

2. E adevarat 🙂 Eu insa mai am locuri noi de descoperit in Romania. In Maramures sau Tg. Jiu de exemplu am fost doar cand eram mica, nu le mai tin minte, as vrea sa le mai vad odata. N-am fost niciodata in Delta. As vrea sa stau o noapte in casa din copac din Predeal. N-am fost niciodata in Timisoara sau Sibiu.

Chiar sunt multe lucruri care merita vazute in tara.