Budapesta – Palatul Parlamentului

Unul dintre cele mai importante obiective de vizitat în Budapesta, pe care eu l-am ratat cu succes de două ori la rând este Palatul Parlamentului. Nu am în mod normal obiceiul să îmi plănuiesc vizite în ziua plecării, dar cu Palatul ăsta e mai complicată treaba.

Îți poți cumpăra bilete și la fața locului, dar e recomandat să le cumperi online, ca să fii sigur că prinzi loc. Toate tururile sunt cu ghid și deci planificate la o anumită oră. Și se poate vizita cam până în jur de ora 4, depinzând de limbă. Pentru că am ajuns în Budapesta duminică, era prea devreme pentru noi să-l vizităm, luni s-au anulat toate tururile, marți nu putea veni Marian, deci singura noastră opțiune era să-l vizităm miercuri dimineață înainte de plecare. Am luat turul de la ora 10.

Evident, intrarea în Palatul Parlamentului e în capătul opus de unde te-ai aștepta să fie și pentru că e o clădire imensă, am avut ceva de înconjurat. Se intră practic prin subsol. Aici totul a fost destul de haotic, foarte mulți turiști, nici o indicație evidentă, unii ghizi vorbeau la microfon alții nu, cu greu ne-am găsit grupul. Trebuie să aștepți ghidul înainte să treci prin securitate, care a fost partea cea mai confuză pentru noi. Securitate cam ca la aeroport și apoi am primit cu toții câte o cască audio prin care puteam auzi live ceea ce ne explica ghidul la microfon.

Așa cum m-am așteptat, Palatul Parlamentului e spectaculos în interior. Din păcate cred că ceea ce am vizitat noi a fost o foarte mică parte din el, turul a durat cam o jumătate de oră. Singura încăpere în care nu am avut voie să fotografiem a fost cea cu bijuteriile coroanei.

La sfârșitul vizitei mai este un mini-muzeu unde poți să vezi ceva statui cu multe explicații și, ce mi s-a părut mie mai interesant, o machetă a Palatului secționată pe jumătate.

Călătoria noastră în Budapesta am încheiat-o cu prânz la VakVarju Etterem despre care v-am povestit în articolele de dățile trecute. E un restaurant care ne place mult, pentru că au mâncare bună. De data aceasta eu mi-am luat ceva carne de porc umplută cu branză de capră și pere cu piure de cartofi cu busuioc (la mâncarea lui Marian am uitat să-i facem poză și am uitat complet ce și-a luat), iar la desert eu am mers în continuare pe pere cu tarta de pere și ciocolată cu sos de caramel și înghețată de vin Tokaj și marțipan, iar Marian și-a luat tort cu iaurt, portocale și mac și dulceață de mure. Per total am decis unanim că alegerile mele au fost mai inspirate.

Cam asta a fost. Apoi ne-am luat la revedere de la Budapesta și ne-am întors acasă. Dar sigur ne vom reîntoarce, e prea aproape și prea frumos ca să nu.

4 thoughts on “Budapesta – Palatul Parlamentului

1. Hm, mie mi se pare mult mai frumos Palatul lor (la exterior ma refer). Mi-as dori sa-i vizitez si interiorul.