Budapesta – Croazieră către Insula Margareta

Despre a doua zi în Budapesta vă voi povesti în două reprize, iar în cea de azi o să detaliez experiența mea pe o croazieră pe Dunăre și vizita Insulei Margareta.

Așa cum spuneam și articolul trecut, fiind a treia experiență în acest oraș, nu mai puteam merge spre obiectivele turistice evidente, pe care le-am văzut deja. M-am interesat puțin ce ar mai fi de făcut în Budapesta și mi-a surâs ideea unei croaziere pe Dunăre. Am căutat toate ofertele și sunt enorm de multe, fiecare oferind altceva. Mi-ar fi plăcut poate o croazieră de seară, pentru că orașul e spectaculos după ce se aprind luminile, dar până la urmă am ales-o pe singura care ducea spre Insule Margareta (poate mai sunt și altele, dar eu n-am găsit), pe care voiam să o vizitez oricum. Dar dacă vreți să vizitați insula, se poate și fără croazieră, este un pod până acolo, cred că tramvaiul e o opțiune bună și ieftină dacă nu vreți să mergeți pe jos.

Deci am ales Duna Bella și biletele le-am cumpărat online de pe site-ul lor. Pontonul nu a fost greu de găsit, dar a fost puțin de mers până acolo, deci e recomandat să ajungeți mai devreme.

Nu au fost mulți oameni, croaziera nu s-a umplut nici pe jumătate, cu toate astea totul a fost perfect, nici o întârziere prea mare, toată lumea s-a purtat impecabil. Am avut un audio-ghid la dispoziție care avea și limba română și am putut asculta totul despre clădirile și istoria Budapestei în timp ce treceam pe lângă ele. Am avut și o băutură inclusă în preț și deși înainte să urcăm eram hotărâtă să-mi iau un pahar de șampanie ca să mă bucur cu adevărat de experiență, după ce am urcat mi s-a făcut atât de frică că voi avea rău de mare (de obicei am), așa că am ales apa plată. Măcar au fost drăguți și mi-au pus o felie de lămâie în ea. Din fericire nava s-a mișcat foarte lin și n-am prea avut probleme. Pentru că vremea era ploioasă au lăsat acoperișul de sticlă, însă pe vreme frumoasă acesta se ridică.

Pe Insula Margareta poți să rămâi cât vrei, te poți întoarce cu oricare din croazierele care trec pe acolo, noi am ales să stăm o oră și jumătate pentru că mai aveam planuri în ziua respectivă. Nu e nici pe departe de ajuns să vizitezi cu adevărat insula, noi am cam fost pe pas rapid. Îmi pare un pic rău că nu ne-am închiriat o bicicletă de două persoane, cred că ar fi fost amuzant să străbatem insula așa.

Am ajuns prima dată în Grădina Japoneză care e superbă, apoi la Fântâna Muzicală care nu prea funcționa în acel moment, probabil n-am prins noi ora potrivită. Biserica Sf. Mihail, o replică a celei originale (din secolul 12). Aceasta este încă funcțională și se ceremoniază nunți, chiar e un spațiu superb pentru asta. Am văzut apoi ruinele mănăstirii dominicane, am trecut printr-un fel de parc imens și am ajuns la Mini Zoo, care e de fapt un petting zoo cu intrare liberă. Eram foarte entuziasmată pentru locul acesta și destul de dezamăgită după. Aveau multe multe păsări, câțiva căluți-ponei (păreau prea mici să fie cai și prea mari să fie ponei), singurii care au stat la mângăiat, niște căprioare care nu arătau ok deloc (mi s-a rupt sufletul când le-am văzut așa slabe 🙁 ) și niște iepurași după care m-am topit.

Am mai văzut și ruinele mănăstirii franciscane înainte să ne întoarcem.

Apoi am luat Duna Bella și ne-am întors înapoi, de data asta mai rapid și fără audio-ghid, dar am mai primit o limonadă.

A fost o experiență pe care aș repeta-o, deși probabil data viitoare voi încerca o croazieră de seară și mai mult timp pe insulă.

4 thoughts on “Budapesta – Croazieră către Insula Margareta

1. Nu stiam de existenta acestei insule. Eu am fost intr-o croaziera pe Dunare(by night) e spectaculos, dar cred ca tot mai potrivit e ziua cand vezi exact pe unde treci. Foarte ofertanta Budapesta. Un oras impresionant! Trebuie sa ajung neaparat cat de curand. 😀

1. Mi-ar placea si eu sa merg by night, Budapesta e super frumoasa dupa ce se intuneca si se aprind luminile, cred ca a fost o experienta super.