Barcelona – Tips and Tricks

Organizarea excursiei în Barcelona a fost una dintre cele mai complicate pentru mine. A fost o vacanță frumoasă per total, dar nu pot zice că a început bine, pentru că în primele mele ore acolo m-am enervat și prost dispus pentru că totul mi se părea extrem de complicat. Ne-am și pierdut de vreo trei ori, am picat în vreo două "tourist traps", dar după ce m-am obișnuit cu orașul a fost ok și la sfârșit chiar ne-a părut rău că trebuie să plecăm. Cu toate acestea, m-am hotărât ca înainte de a vă povesti despre ce am văzut acolo, să fac și un articol cu informații pe care mi-ar fi plăcut eu să le găsesc înainte (adică le-am găsit, dar pe o mie de site-uri, nu structurate frumos), mai ales că am deja mulți prieteni care își organizează vacanțe în Barcelona în viitorul apropiat.

Cazare

După un scurt research pe booking.com am ajuns la concluzia că în Barcelona merită mai mult să închiriezi un apartament decât o cameră de hotel. Noi am închiriat unul de la Saint Antoni White Flats și am fost extrem de mulțumiți, aș putea spune că e în top la cele mai bune cazări de până acum. La același preț am fi putut lua o cameră de hotel cât o cutie de chibrituri, așa că ne-am bucurat din plin de cei 60 m2. Apartamentul era pentru patru persoane, n-am prea găsit de două care să-mi placă, dar nu ne-a deranjat oricum.

Vă las aici niște poze, combinație între cele de la ei de pe site și cele făcute de mine, oricum nu e nici o deosebire între poze și realitate, apartamentul este foarte îngrijit și curat și fiecare detaliu a fost acolo. Diferența e că pozele lor au lumină mai bună, eu le-am făcut în grabă (și așternuturile de pat au fost negre, nu albe). Pe lângă facilitățile "normale", trebuie să fac o mențiune specială pentru uscătorul de păr pentru că a fost super profi și e prima dată când mi-am uscat părul cu adevărat într-o vacanță (să fim serioși, uscătoarele din hoteluri nu folosesc la nimic). În plus oamenii au fost super drăguți, noi am întârziat cam o jumătate de oră că ne-am pierdut pe drum, i-am sunat și m-au ajutat cu indicații la telefon, ne-au lăsat și o hartă a Barcelonei pe masă, în frigider ne-au lăsat apă, suc și niște snack-uri, foarte binevenite la 22 seara când am ajuns noi, obosiți, însetați și înfometați, ne-au lăsat și capsule de cafea pentru aparat și ne-am putut face și check-out-ul seara la 18 (aveam avion la 20), astfel încât am câștigat o zi în plus de plimbări și vizite.

Vă las și linkurile de la site-ul lor (aici puteți vedea poze cu toate camerele, noi am stat în B41) și de pe booking în caz că veți avea vreodată nevoie, cu mențiunea că pe lângă prețul de pe booking mai trebuie plătită o taxă de curățenie (noi am plătit 30 euro) și cea de oraș, pe care o veți plăti oriunde, depinzând de numărul de zile (pentru noi a fost 9 euro). Însă pentru rezervările de pe booking nu se mai iau cei 200 euro garanție care apar la ei în house rules, deci tot e bine 😀

Obiective turistice

Există două carduri mai importante de turist în Barcelona, care includ diverse reduceri la obiective turistice, restaurante și transport: Barcelona Card și Barcelona Bus Turistic. Eu mi-am făcut o listă cu obiectivele pe care vreau să le văd, am calculat ce reduceri am și care se merită să-l iau. Răspunsul a fost niciunul. La oricare dintre ele aș fi ieșit dublu 🙂 Nu zic că asta e general valabil, poate dacă aveți mai multe obiective de văzut din lista lor s-ar putea să merite, dar zic să vă gândiți bine înainte.

Cu toate astea intrările la obiectivele turistice din Barcelona sunt foarte scumpe (comparativ cu celelalte orașe în care am fost până acum), așa că eu am ales altă abordare, și anume de a-mi cumpăra majoritatea biletelor online. Asta vă poate salva și de la cozi interminabile, mai ales în sezon (noi am fost în extra-sezon, și tot erau cozi lungi, deci doar îmi pot imagina ce e acolo vara).

La Sagrada Familia habar nu am cât e prețul real pentru am găsit cu oricât, de la 15 euro la 34 euro. Noi am luat cu 19 euro cu audio-ghid (mi-a plăcut foarte mult varianta asta, dar vă povestesc data viitoare). La Park Guell am avut o reducere micuță, de la 8 euro la 7. Dezavantajul la aceste două obiective e faptul că trebuie să spui data și ora la care vrei să ajungi, deci trebuie să te organizezi bine, nu poți fi chiar spontan. La Aquarium biletele online au fost 17 euro comparativ cu 20 cât sunt acolo și cea mai mare reducere am prins-o la Barcelona Zoo unde am găsit o ofertă cu jumătate de preț, deci 10 euro în loc de 20. Dacă calculăm reducerile pentru două persoane, am făcut o economie totală de 28 euro, eu sunt mulțumită.

La Casa Batllo nu am găsit nici o reducere la biletul online așa că nu am cumpărat, dar am stat la coadă vreo jumătate de oră, deci poate e un motiv bun de luat în considerare. Celelalte vizite au fost mai spontane, așa că doar pentru acestea m-am pregătit dinainte.

Transport

Cea mai bună opțiune pentru transportul în Barcelona și am observat că este și cea mai populară: T10. Costă 10 euro și poate fi cumpărat de la tonomatele care se află la intrarea în orice metrou. Are 10 călătorii (deci iese 1 euro călătoria, super rezonabil) și este valabil pentru majoritatea mijloacelor de transport în comun. E pe zone, dar Z1 acoperă cam toată zona turistică. Se poate folosi de către mai multe persoane, deci pot călători doi oameni cu un singur tichet, iar o călătorie se consideră a fi de 75 minute și în anumite condiții poți schimba mai multe mijloace de transport pentru a ajunge la destinație inclus într-o singură călătorie. De miercuri până duminică cât am stat noi, am folosit cam două tichete jumătate.

În rest, transportul cu metroul sau autobuzul sunt simple, există hărți și rute în fiecare stație, orare și tot ce trebuie.

Orientare

Pentru mine orientarea a fost o problemă, mai ales în primele zile. Chiar și cu harta în mână nu mi-am dat întotdeauna seama unde mă aflu. Până la urmă soluția care m-a ajutat pe mine a fost să-mi caut traseele pe Google Maps și apoi să-mi fac screenshot-uri pe telefon la ele, cu porțiuni de hartă și numele străzilor pe care trebuie să o iau.

Noroc că wi-fi-ul a funcționat destul de bine, atât în apartamentul în care am stat cât și în localurile în care am fost.

Prețuri

Barcelona e un oraș destul de scump per total, dar te poți descurca și cu un buget mai mic dacă ești atent. Sunt supermarketuri și piețe peste tot și vă recomand să vă luați de acolo chestiile de bază, în special apa, pentru că în locuri mai populare poate ajunge și la 2 euro.

Vă recomand să vă stabiliți una dintre mese la prânz, între 12 și 16, pentru că sunt foarte multe localuri cu oferte foarte bune de lunch (cu aproximativ 10 euro ai un aperitiv, fel principal, desert și o băutură). Pe același sistem am văzut (mai rar ce-i drept) și oferte pentru cină.

Înainte să plecăm, o colegă m-a atenționat să nu mănânc pe Rambla, dar în ultima zi n-am rezistat la o ofertă de 2 tapas + paella (mi-era super poftă de o paella adevărată). Mâncarea n-a fost scumpă, dar băuturile au compensat (un pahar de vin – 7 euro).

Oricum, per total cel mai bun sfat pe care vi-l pot da este să nu cumpărați nimic care nu are prețul afișat.

Despre localuri și locuri de vizitat vă povestesc în următoarele articole.

7 thoughts on “Barcelona – Tips and Tricks

1. wow! arata super fain apartamentul <3 love it.

cat despre orientare…eu inca am probleme cu asta si in Bucuresti, nici nu vreau sa ma gandesc pe acolo cum as fi, panica totala :))

2. Apartamentul e super nice, modern decorat, pe gustul meu. Sunt curioasa cat ati platit voi pentru 4 nopti pentru ca tocmai am facut o simulare pentru perioada din aprilie cand merg eu in Praga si suma nu e deloc atragatoare. Eu am gasit aproape de Praga 1 cu 435 de lei de persoana pentru 5 nopti.

Eu nu am gasit apartamente mai ieftine decat hotelurile in Praga. Oricum ideea de spatiu ma incanta, insa ideea de chicineta nu ma ajuta ca nu gatesc in vacanta. De fapt eu nu prea gatesc nici cand sunt acasa. Si nici ideea de a suna proprietarul ori de cate ori e necesar nu ma incanta. O receptie non stop e binevenita. Gasisem niste apartamente faine in Praga(scumpe, nimic de zis) dar la care receptia era departe de sediul principal. La zeci de km distanta. Iar cele mai multe apartamente nu ofera si mic dejun inclus in pret. Iar noi chiar am tinut la acest aspect.

Eu intru rapid in panica daca descopar ca m-am ratacit intr-un oras din strainatate. Acum calatoresc ore intregi pe google maps pentru a  ma obisnui cat de cat cu imprejurimile. Nu stiu cat ajuta, dar…

Din pacate a trebuit sa renunt la hotelul meu perfect din centrul Pragai pentru ca am gasit bilete de avion cu 130 de euro dus-intors de persoana si ne-am orientat pentru ceva mai ieftin si pentru un sejur mai lungut.

1. Am platit 300 euro pentru 4 nopti (cu taxele de care am zis in articol 339), dar nu-i un pret foarte mare pentru Barcelona, adica e chiar ok. Cam la acelasi pret am gasit hoteluri de 3-4 stele de vreo 12 m2, adica cele mai ieftine camere. Bine gandeste-te ca aveau loc 4 persoane, deci daca am fi fost 4 ar fi iesit la 50 euro de persoana, dar n-am prea gasit pe nimeni sa ne insoteasca :)) (oricum, era un pic ciudat ca e un pat dublu si doua single).

Probabil ca oricum difera lucrurile de la tara la tara, noi am vrut sa incercam si varianta asta. Pentru micul dejun am avut in fiecare zi cafea si donuts (cumparate cu o zi inainte) sau sandviciuri. N-am gatit nici noi, intr-o singura seara ne-am cumparat niste chestii gata gatite pe care doar le-am incalzit la microunde.

Inteleg si faza cu receptia, dar mi-a placut un pic si ideea de a nu avea treaba cu nimeni. Mai ales ca ne-au lasat duminica sa plecam la cat vrem, ceea ce a fost super. Nu a fost nevoie sa-i sun decat in prima seara cand ne-am pierdut (daca era un hotel n-am fi putut suna pentru asta) si a doua oara in seara dinaintea plecarii sa-i intreb daca e ok sa ne facem check-out-ul mai tarziu. Mai departe de atat m-am avut probleme.

1. 300 de euro pentru o camera pentru 4 persoane e un pret excelent, chiar si fara mic dejun inclus. Din pacate eu am realizat ca sunt o persoana care le vrea pe toate. Tin si la pret, si la pozitionare si la aspect. Si la dotari. Poate daca eram mai tanara nu eram atat de pretentioasa. Dar nu cred ca m-as simti bine daca as sta intr-o camera care sa nu-mi placa timp de 6 zile. Pentru o noapte mai e cum mai e, dar pentru 5…