Alcudia

A treia zi în Mallorca am zis să mai vedem și noi altceva, așa că ne-am hotărât să ne petrecem ziua în cel mai apropiat oraș mai măricel: Alcudia. Se află tot în nordul insulei și are un port mare. Se ajunge destul de ușor din Ca’n Picafort, cu un autobuz care circulă din 15 în 15 minute. Deși nu am ajuns lângă plajă, am înțeles că e destul de asemănătoare cu cea din Ca’n Picafort.

Am dat rapid un search pe net ce putem vedea aici și am citit că e frumos să vizitezi orașul vechi și să te plimbi pe străduțe. Bineînțeles, când i-am spus asta lui Marian s-a uitat la mine cu neîncredere, ca și cum nu m-aș fi documentat deloc și am pus de la mine. Deci ne-am coborât din autobuz, ne-am uitat în jur și am văzut o biserică mare. Ne-am îndreptat către ea și în fața noastră tocmai oprise un camion de cola și un nene căra niște baxuri de cola pe aceleași trepte pe care urcam noi spre biserică. Întrebarea normală din capul meu era: "Oare ce face cu sticlele de cola în biserică?". Dar intrând în curtea despărțită de un zid înalt am descoperit că eram de fapt într-un orășel.

Un oraș vechi. cu străduțe înguste, iar pe aleea principală plin de magazine, terase și turiști. Ne-am plimbat pe străduțele care semănau cu un labirint cam o oră-două, cu o singură oprire la o terasă pentru o bere, respectiv o cola foarte reci, moment în care l-am revăzut pe domnul cu baxurile și am deslușit misterul. Ce e super interesant în acest loc sunt anumite case construite în secolul XIII care încă sunt locuite. Te simți ca și cum ai fi transportat într-o altă perioadă istorică.

Când am ajuns la capătul din partea opusă a bisericii, am descoperit că orașul este înconjurat de un zid, pe care de altfel poți să și urci. E o senzație super tare când ești sus (cu toate că frica mea de înălțime s-a făcut un pic simțită), pentru că pe de-o parte poți să vezi orașul vechi, iar pe cealaltă orașul nou, partea modernă a Alcudiei.

După ce am văzut tot ce era de văzut în orașul vechi, am găsit un sediu Info pentru turiști unde am întrebat ce altceva mai puteam vedea. Aici am primit și niște hărți foarte folositoare și am fost îndrumați către ruinele orașului Pollentia, un oraș roman construit în urma cuceririi insulei de către aceștia în anul 123 î.e.n. Aici am putut vedea 4 locații.

Prima este La Portella și anume zona rezidențială. Aici se găsesc ruinele unor case din vechiul oraș.

A doua a fost Forumul, centrul orașului Pollentia, unde am putut vedea ruinele unor temple, a zonei comerciale și câteva elemente ornamentale.

A treia locație a fost teatrul roman, la câteva minute de mers printre migdali și smochini. În afară de ruinele amfiteatrului, unde se țineau spectacolele de teatru, am descoperit că în perioada romană târzie, acest loc de folosea pe post de criptă.

Ultima locație vizitată a fost muzeul, unde din păcate n-am avut voie să facem poze. Este un muzeu micuț, dar cu obiecte interesante, în general obiectele care probabil se găseau în clădirile aflate acum în ruine. Câteva statui și obiecte religioase, machete a clădirilor și cu arătau ele în perioada romană și multe obiecte de bucătărie, unde am aflat și cu ce se hrăneau romanii de Pollentia, ba chiar am notat și o mică rețetă de desert de pe acea vreme.

În următorul articol mergem în Palma de Mallorca, capitala acestei minunate insule 🙂

4 thoughts on “Alcudia

1. Urcatul pe zidurile care inconjoara orasele antice sau medievale constituie partea mea preferata din vizita unui astfel de loc magic. Prima data cand am urcat pe ziduri si am savurat si fotografiat panorama uluitoare ce se desfasura in fata mea a fost acum vreo 4 ani in Spania, in Girona. De atunci am mai urcat pe zidurile Dubrovnikului si visez sa repet experienta. 😀

2. 🙂 Imi place acolo unde era cripta 🙂 Imi aduce aminte de un film . De ce oare nu te-a lasat sa faci poze in muzeu? In locul tau, faceam una pe ascuns :)) Imi pare bine sa vad ca mai exista si oameni care in ciuda faptului ca sunt in vacanta, ne mai arata si noua cate ceva 😀

1. In majoritatea muzeelor nu te lasa sa faci poze din cauza ca blitul ar putea deteriora anumite tablouri sau obiecte mai sensibile.